تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/24 - 16:49
کد خبر: 315654

نتایج دور دوم انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی اعلام شد؛

انتخابات تجدید می‌شود/ چگونه وزارت علوم قانون را دور زد؟

انتخابات تجدید می‌شود/ چگونه وزارت علوم قانون را دور زد؟

بر این اساس، مستنداً به تبصره ماده ۵۴ شیوه‌نامه صدرالذکر، تجدید انتخابات دور دوم برای مشخص‌شدن عضو اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجتناب‌ناپذیر است. بدیهی است هرگونه اعتراض اشخاص نسبت به تأیید نتیجه انتخابات با رعایت تشریفات مقرر از جمله مهلت پنج‌روزه در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی قابل طرح خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج دور دوم انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی ظهر امروز(جمعه) طی اطلاعیه معاونت فرهنگی وزارت علوم اعلام شد و بر اساس آن انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی مجددا برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه امده است:
اجرای ماده ۶۴ شیوه‌نامه برگزاری انتخابات نمایندگان مدیرمسؤول نشریات دانشگاهی در کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها و شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اطلاع می‌رساند هیأت نظارت بر انتخابات اعضای دانشجویی شورای مذکور، به موجب صورت‌جلسه مورخ ۲۰/‏۰۳/‏۱۳۹۸‬ نتیجه دور دوم انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی را به شرح آتی تأیید کرد:

۱. مجموع آرای ریخته‌شده در صندوق: ۲۹۰ رأی
۲. مجموع آرای محسوب در مجموع آراء: ۲۸۹ رأی (۲۸۴ رأی صحیح و پنج رأی باطل)
۳. مجموع آرای باطله غیرمحسوب در مجموع آراء: یک رأی
۴. آرای هریک از کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم (آقایان محمدعلی کامفیروزی و محمدرضا محمدی)، به طور مساوی: ۱۴۲ رأی.

بر این اساس، مستنداً به تبصره ماده ۵۴ شیوه‌نامه صدرالذکر، تجدید انتخابات دور دوم برای مشخص‌شدن عضو اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجتناب‌ناپذیر است. بدیهی است هرگونه اعتراض اشخاص مندرج در بندهای سه‌گانه ماده ۶۱ شیوه‌نامه مذکور نسبت به تأیید نتیجه انتخابات با رعایت تشریفات مقرر از جمله مهلت پنج‌روزه در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل طرح خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تقلب طیف اصلاح طلب در انتخابات نشریات دانشجویی

وزارت علوم چگونه قانون را دور زد؟
انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی طی هفته گذشته برگزار گردید. دور دوم انتخابات با رقابت محمدعلی کامفیروزی از ائتلاف «طلوع آزادی» و محمدرضا محمدی از ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» برگزار گردید. این انتخابات اما حواشی فراوانی داشت، یکی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی در یک تقلب دو رای به نام محمدعلی کامفیروزی به صندوق رای انداخت و همین باعث شد تا تصمیم گیری در مورد نتیجه انتخابات به تعویق بیفتد.

وزارت علوم در اطلاعیه اخیر خود بدون اشاره به ماده های 56 و 26 شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی که به آرا باطله می پردازد آرای محمدرضا محمدی و محمدعلی کامفیروزی را برابر اعلام کرده است.

طبق ماده 56 شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی، قانون گذار نظر خود در مورد آرا باطله را که در ماده 26 آورده است را تکرار می کند. در ماده 26 آمده است: آراء فاقد مهر یا آراء مندرج در برگ های غیر از تعرفه رأی های انتخاباتی یا آرائی که در صندوق انتخابات فاقد لاک و مهر ریخته شده باشد یا آراء زائد بر تعداد تعرفه استفاده شده یا آراء داده شده با مدرک شناسایی غیر و یا مدرک شناسایی یا معرفی نامه جعلی یا آراء با شماره تعرفه یکسان یا آرائی که توسط یک نفر داده شوده باشد، آراء باطله محسوب و جزء آراء مأخوذه محسوب نمی گردد و در محاسبه حد نصاب انتخابات نیز لحاظ نمی شود.

ببینید// محمدی: از رای دانشجویان کوتاه نمی آییم

طبق ماده 26 نه تنها یک رای بلکه تمامی آرایی که توسط یک نفر به صندوق انداخته شده است جز آرا باطله محسوب می گردد و همچنان که گفته شد یک نفر از حامیان ائتلاف «طلوع آزادی» دو رای به نام محمدعلی کامفیروزی به صندوق انداخته است که و.زارت علوم تنها یک رای آن را «باطله و غیر محسوب» به حساب آورده و در صورتی که محمدعلی کامفیروزی یک رای دیگر نیز از دست می داد و طبق قانون عمل می شد، محمدعلی کامفیروزی با 141 رای عضو علی البدل و محمدرضا محمدی با 142 رای عضو اصلی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی شناخته می شدند.

باید دید معاونت فرهنگی وزارت علوم چرا در اطلاعیه خود هیچ اشاره ای به ماده 26 و 56 انتخابات نکرده است و که با نادیده گرفتن این مواد از قانون باعث کمک به نماینده ائتلاف «طلوع آزادی» از حامیان دولت، شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top